Reklama kontra pozycjonowanie

Kategoria: Kategoria (pl-pl) Opublikowano: wtorek, 13, grudzień 2016 Super User Drukuj E-mail

Obserwując współczesny rynek, warto zadać sobie pytanie, czy w czasach kiedy jesteśmy atakowani przekazami reklamowymi przez wszystkie możliwe media, reklama jest jeszcze skuteczna? Czy ulotki i billboardy pomagają nam w dotarciu do firm, których usługami jesteśmy zainteresowani? Czy niewielkie przedsiębiorstwa muszą planować duże budżety reklamowe, aby dotrzeć do potencjalnych klientów? I czy wszystkie formy reklamy nie mogą zostać zastąpione przez usługę jaką jest pozycjonowanie stron www? Istnieje wiele dyskusji na temat współczesnych form reklamowych i wiele teorii typu „prasa umiera, stawiajcie na promocję w sieci”. A jeśli Internet, to bannery reklamowe, pozycjonowanie stron internetowych czy też może kampanie linków sponsorowanych? Pytań tego typu jest wiele, głosy w dyskusji natomiast sugerują różne rozwiązania.

 

 

Cel jest jeden: poinformować klienta, że firma funkcjonuje na rynku i świadczy usługi o konkretnym profilu

 

Dlaczego ważniejsza jest informacja od budowania wizerunku? Bo najpierw klient musi wiedzieć o istnieniu firmy. Pytanie więc, jak informować? Rozdawane w różnych częściach miasta ulotki szybko lądują w pobliskich koszach na śmieci, a bannery reklamowe na portalach internetowych są szybko zamykane przez użytkowników, bowiem blokują dostęp do pożądanych treści. Doskonałą alternatywą w takim wypadku jest więc pozycjonowanie stron internetowych w Google. Dlaczego? Bo okazuje się, że najczęściej szukamy konkretnych firm właśnie w wyszukiwarce internetowej. W przypadku kiedy potrzebujemy dentysty w Krakowie, wpisujemy „dobry dentysta Kraków”. Kiedy chcemy natomiast kupić buty ślubne w Lublinie, szukamy firm za pomocą frazy „obuwie ślubne Lublin”. Zamiast biegać po całym mieście i tracić czas w ulicznych korkach, przeglądamy oferty firm i spisujemy konkretne adresy.

I w tym właśnie momencie największą rolę odgrywa pozycjonowanie strony internetowej. Okazuje się bowiem, że najczęściej swoją uwagę kierujemy wyłącznie na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, rzadko kiedy mamy bowiem odpowiednio dużo czasu, aby przeglądać kolejne. Dana firma nie może się jednak znaleźć na pierwszej stronie, jeśli nie korzysta z usługi. Dlatego też warto zastanowić się nad wykorzystaniem tego narzędzia marketingowego, bowiem to najlepszy sposób na poszerzenie grona potencjalnych klientów.

 

 

Czy wyniki seo odbierane są jako reklama?

 

Pozycjonowanie stron internetowych  jest dużo tańsze niż kampanie reklamowe w prasie, w radiu czy telewizji. A co ze skutecznością? Nie jest powiedziane, że klient zapamięta nazwę hotelu podczas kilkunastosekundowego spotu, zwłaszcza wtedy kiedy znajduje się on w długim paśmie reklam. Jeśli dodatkowo reklamy te przerywają ulubiony serial, to prawdopodobnie odbierze przekaz reklamowy bardzo negatywnie. Całkowicie inaczej sytuacja wygląda, wtedy kiedy z filiżanką dobrej kawy w ręce siądzie przed komputerem i wpisze w wyszukiwarkę „hotel Ustka”. Wtedy spokojnie zapozna się z ofertą i nie odbierze efektów pozycjonowania w kryteriach nachalnych działań reklamowych. Można więc śmiało stwierdzić, że usługa ta jest jest naprawdę skuteczna. Jeśli masz jakieś pytania w związku z usługą, skontaktuj się ze specjalistami z tej firmy - www.q-seo.pl

 

 

Funkcja marketingowa/wizerunkowa/

 

Oprócz funkcji informacyjnej i czysto marketingowej mającej związek z pozyskiwaniem nowych klientów, warto również wspomnieć o funkcji wizerunkowej, która również wiąże się z zagadnieniem pozycjonowania stron internetowych w Google. Otóż najróżniejsze statystyki i badania potwierdzają, że firmy, które znajdują się w Top 10 wyszukiwarki postrzegane są przez użytkowników jako godne zaufania. Wielu konsumentów usług wychodzi z przekonania, że to pewien ranking, w którym Google podpowiada nam najbardziej wartościowe wyniki. Nie trzeba więc chyba więcej argumentów potwierdzających fakt, że pozycjonowanie strony internetowej powinno znaleźć się w strategii marketingowej każdej firmy.  

Odsłony: 394