Marketing wirusowy

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

Marketing wirusowy to marketing opierający się na tworzeniu treści i wypuszczaniu ich w świat z założeniem, że konsumenci sami, z własnej woli będą przekazywać daną treść kolejnym odbiorcom.

Głównym kanałem wykorzystywanym w viral marketingu jest internet, media społecznościowe oraz technologie mobilne.

 

By przekaz marketingu wirusowego miał rację bytu musi być ciekawy, dowcipny, nieść ze sobą treść, która użytkownicy będą chcieli pokazać znajomym. Nie powinien też jednocześnie jasno kojarzyć się z reklamą.

 

Ogromną zaletą tego typu marketingu jest niewielki koszt produkcji takiej reklamy, zaś minusem nieprzewidywalność, bowiem nad raz wypuszczonym przekazem viralowym nie mamy już kontroli, zaczyna on żyć własnym życiem i jego efekty są nieprzewidywalne.

 

Odsłony: 1453