Real-Time marketing

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

 

Bądź pierwszy, kradnij i przetwarzaj newsy, czyli słów kilka o R-TM.

 

Real – Time marketing to nic innego jak marketing w czasie rzeczywistym. Innymi słowy natychmiastowa reakcja na dziejące się wydarzenia. To działania, które można zaplanować jedynie w niewielkim stopniu, wymagają bowiem dostosowania się z przekazem marketingowym do bieżącej sytuacji i nastrojów odbiorców.

 



 

Aby skutecznie prowadzić ten rodzaj marketingu konieczne są:

 

  • newsjacking – przechwytywanie informacji, którymi aktualnie interesują się potencjalni odbiorcy i przekuwanie ich w przekaz zawierający reklamę produktu

  • media społecznościowe i mobilne – zasadą w Real Time Marketingu jest natychmiastowe reagowanie na dziejące się wydarzenia, a takie możliwości spośród kanałów komunikacyjnych dają właśnie media społeczności i technologia mobilna

  • wzbudzenia zaangażowania odbiorców – w RTM nie chodzi jedynie o to by przesłać przekaz, ale również o to by wysłuchać co jego odbiorcy mają do powiedzenia i reagować na ich opinie i zdanie.

 

Real – Time Marketing wymaga stałej czujności, inteligencji, dobrego wyczucia chwili, odrobiny dowcipu, w tym rodzaju marketingu bardziej niż kreatywność liczy się adekwatność. Zaletą RTM jest też stosunkowo nie wysoki koszt prowadzenia takich działań, jest on znacznie tańszy niż tradycyjne reklamy, jednocześnie ma dużą skuteczność.

 

Odsłony: 856