DecoMorreno, lubimyczytać.pl, czyli największa akcja real time marketingu w Polsce

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

A oto przykład Real Time Marketingu, który właśnie się dzieje. 6 czerwca w zamkniętej grupie na Facebooku pojawiło się zdjęcie kakao DecoMorreno z pytanie, czy zna ktoś jeszcze inne książki tego autora, opakowanie skojarzyło się autorce z okładką książki. Wpis zrobił furorę i już w kilka godzin opuścił zamkniętą grupę rozprzestrzeniło się w postaci print screena w polskim internecie.



źróło:pb.pl

Pierwsze było Lubimyczytać.pl

 

Do swoich celów ten krążący w sieci żart wykorzystał portal poświęcony książką – Lubimyczytać.pl, gdzie obok tysięcy innych recenzji i opisów pozycji książkowych pojawiła się książka „Najwyższej jakości” autora DecoMorreno, wydana przez niewielkie wydawnictwo: Extra Ciemne. Książka opowiada o pracowniku supermarketu, który postanawia się wyprowadzić ze swojego znienawidzonego osiedla.

 

 

Załapało

 

Internauci podjęli wyzwanie, w opiniach na temat książki przeczytamy, między innymi: „DecoMorreno długo kazał na siebie czekać, ale w końcu powrócił. Twórca bestsellerowych Hot Classico i Hot Milky po raz kolejny zabiera nas do świata pełnego słodyczy, ale i nierzadko gorzkich rozczarowań”, albo: „W opozycji do większości nie rozumiem zachwytu nad tą akurat książką DecoMorreno. Główny bohater jest bardzo jednowymiarowy, niczym nas nie zaskakuje, Próba sportretowania materialistycznego społeczeństwa wyzutego przez ''Boga Supermarketów'' z wszelkich ważkich odczuć ogranicza się do prostackiej satyry i przerysowywania bohaterów.” Można tam również znaleźć pozycje oznaczone jako spoiler, a użytkownicy wystawili książce ocenę.

 

 

Lubimyczytać.pl zostało absolutnym mistrzem Real Marketingu w tym roku, po pierwszej, przyszły kolejne książki tego autora na portalu, a na Facebooku pojawiło się wydarzenie: „Przeczytam wszystkie książki DecoMorreno w 2016” nawiązujące to wydarzenia „Przeczytam 52 książki w 2016”.

 

 

Lubimyczytać.pl odniosło ogromny sukces, do tego stopnia, że serwery strony nie wytrzymały ilości wejść.

 

 

A co na to słynny autor?

 

DecoMorreno zrobiło jedyną słuszną w tej sytuacji rzecz – pociągnęło żart. Na fanpagu trwa aktualnie konkurs na fabułę książki DecoMorenno, a w mediach społecznościowych można przeczytać wpisy zachęcające do zapoznania się z trylogią autora, dodawane przez firmę.

 

 

 

Kto jeszcze na tym zyskał?

 

Okazuje się, że w Polsce jest kilka firm, dla których Real Time Marketing nie ma tajemnic, świetnie wykorzystały tą akcje markety Piotr i Paweł tworząc w swoich sklepach stoiska z DecoMorreno i ustawiając je na półkach z książkami, czy Tymbark, który wypuścił książkową wersje „Owoce świata. Mango”. Najbardziej natomiast zyskała grupa „500+, Becikowe, MOPS, Alimenty – Pytania i Odpowiedzi”, na której post się pojawił i do której dołączyło już 2 tysiące osób.

 

 

 

Redakcyjne, ale...

 

Jest jeszcze tylko jedno „ale”, czy aby na pewno wszystko zaczęło się spontanicznie, czy nie był to przykład genialnie wykonanego marketingu viralowego? Istnieje taka możliwość, jednak jeśli tak było to DecoMorreno w stosunku do Lubimyczytać.pl zareagowało z dużym opóźnieniem. Jeden dzień to w real marketingu – dużo.

 

Odsłony: 1373