Intermarche, jabłka i skuteczny newsjacking

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

 

Nie każda akcja real time marketingu musi pochodzić bezpośrednio od marketingowców firmy, czasem może to być reakcja na inicjatywę oddolną, tak zrobiło Intermarche w 2014 r. Jest to przykład skutecznego newsjackingu.

 

źródło:www.fresh-market.pl

 

 

Jedz jabłka na złość Putinowi!

 

Gdy Rosja w 2014 r. ogłosiła embargo na polskie jabłka, była to ogromny cios w naszych producentów, bowiem Rosja była największym importerem jabłek znad Wisły. Wówczas „Puls Biznesu” wezwał Polaków do udziału w akcji „Jedz jabłka na złość Putinowi”. W akcji chodziło o to, by Polacy kupowali jabłka by zniwelować straty producentów, których objęło embargo. Rozpropagowana w mediach społecznościowych akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i poparciem społecznym. Wówczas cała Polska mówiła: jedz jabłka na złość Putinowi.

 



 

Intermarche skutecznie przechwytuje

 

Co zrobiło Intermarche? Szybko, bo w zaledwie 3 tygodnie wypuściło na rynek kampanię, opartą również na billboardach i mediach tradycyjnych pod hasłem: „Jedz jabłka. Obowiązek patriotyczny jeszcze nigdy nie był tak smaczny”. W reklamach wykorzystano polskie barwy narodowe i odwołano się do uczuć patriotycznych Polaków.

 



 

Kampania oparta na politycznych odniesieniach

 

To jednak nie wszystko, akcja Intermache była o wiele odważniejsza, sieć wysłała do Obwodu Kaliningradzkiego konwój ciężarówek z 40 tonami jabłek, co było jawnym nawiązaniem do rosyjskiego konwoju wysłanego na Ukrainę. Na stronie hipermarketu pojawiła się również informacja w języku rosyjskim, że każdy Rosjanin, który przyjdzie po jabłka do jednego z oddziałów Intermarche otrzyma za darmo 10 kg jabłek z Polski. Dodatkowo hipermarket rozdawał jabłka dzieciom w szkole.

 



 

Odwaga popłaca

 

Kampania odwołująca się do idei Solidarności była uznawana przez niektórych za niesmaczną, jednak inni doceniali ułańską fantazję Intermarche. Sprzedaż jabłek wzrosła, więc firma swój cel osiągnęła.

 



 

Odsłony: 1196