Rebranding

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

 

Zmieniaj się, ale nie trać pozycji, czyli jak działa rebranding

 

Jeśli branding to budowanie wizerunku marki, to rebranding nie jest niczym innym jak ponownym brandingiem. Powodów, dla których firmy sięgają po rebranding jest kilka:

 

  • repozcjonowanie produktu

  • zmiana logo, nazwy firmy lub produktu

  • odświeżenie wizerunki firmy

  • fuzje i przejęcia prowadzące do zmiany produktu

 



 

Rebranding to przedsięwzięcie trudne, skomlikowane i kosztowne. Po pierwsze dla tego, że należy przyzwyczaić odbiorców do nowej identyfikacji wizualne, po drugie należy ich poinformować co dzieje się z marką oraz jaki będzie jej nowy czy też zmieniony produkt.

 

 

Podobnie jak w przypadku każdej akcji marketingowej również do rebrandingu należy podejść strategicznie zadając sobie w pierwszej kolejności pytanie o cel, który chcemy osiągnąć, o wartości jakie ma przekazywać rebrandingowany produkt oraz o nową grupę docelową (może nią też pozostać dotychczasowa). Następnie należy stworzyć historię, która poprzez nowy produkt i jego wartości. Dzięki temu możemy skutecznie i bez zbędnych kosztów i ryzyka wprowadzić na rynek markę z nowym wizerunkiem.

 

Odsłony: 1625