Marlboro czyli rebranding epoki

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

 

Trudno znaleźć bardziej spektakularny przykład repozycjonowania produktu niż Marlboro. Akcja przeprowadzona wieki temu, bo w latach 50. Od czasu swojego powstania czyli 1847 r. była kojarzona i identyfikowana jako producent papierosów dla kobiet. Wynikało to w dużej mierze z faktu, że papierosy Philipa Morrisa miały filtry, co było postrzegane jako kobieca dometna. Firma postanowiła to zmienić w latach 50, po tym jak ukazał się artykuł o wpływie papierosów na raka płuc.

 


cigarettesreporter.com

 

 

Marka podjęła drastyczną decyzję, która groziła całkowitym załamaniem marki. „Kobiecy papieros” to zdecydowanie nie było to, z czym chcieli być widziani na ulicach „prawdziwi mężczyźni”. Firma zupełnie zmieniła więc grupę docelową, zmieniono grafikę i kolorystykę, a twarzą kampanii stał się twardy, męski kowboj. Udało się doskonale z małej firmy w latach 60, Philip Morris stał się liderem rynków tytoniowego w latach 80. I do dziś nie wypuścił tej pozycji z rąk.

 

Odsłony: 438