NC+, czyli jak rebrandingu nie robić

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

 

Gdy łączą się dwie duże telewizje satelitarne, gdy ich nazwy nie zacierają się w nowej. Oferta, która wręcz mogłaby zachwycić widzów. Skończyło się jednak na zmasowanych opiniach niezadowolonych klientów w ramach profilu na Facebooku „Anty nc+”, który miał 95 000 polubień.

źródło: pej.cz

Do tak wielkiego kryzysu doprowadziło kilka niefortunnych posunięć:

 

  • zaoferowano dotychczasowym klientom droższe pakiet, w ramach umów, których nie mogli odrzucić

  • w Wielkanoc 2013 r. nowa marka zmieniła kolejność programów, co utrudniło klientom odnalezienie ich ulubionych pozycji

 

W efekcie nowa marka i nowe logo zamiast przynieść firmom nowe korzyści, zaczęło się niemal całej Polsce kojarzyć negatywnie. Siłą sprawczą okazały się tutaj media społecznościowe i informacje przekazywane znajomym przez niezadowolonych użytkowników. Popełniono wówczas wiele błędów na czele z tym, że rebranding nie przewidywał przeciwdziałania rosnącej fali niezadowolenia w mediach spolecznościowych.

 

Ostatecznie marce udało się pokonać kryzys jaki spowodował źle przeprowadzony rebranding, jednak w wielu klientach niesmak pozostał, wielu też odeszło od marki do konkurentów.

 

Odsłony: 259