Reklama natywna

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

 

Reklama natywna to rodzaj reklamy, który naturalnie wpasowany jest w treść strony, która aktualnie przegląda użytkownik. Co do zasady powinna być ona spójna z przeglądanymi przez użytkownika treściami, a więc również jego zainteresowaniami.

 

 

 

Istnieje wiele różnorodnych typów reklamy natywnej, w tym między innymi:

 

  • In-feed Ads Units – treści lokowane pomiędzy artykułami dziennikarskim, często tworzone w porozumieniu z autorami artykuł, mogą to być również artykuły sponsorowane,

  • Paid Search Units – to klasyczny przykład reklamy natywnej w wyszukiwarkach pokazuje się ona nad ogranicznymi wynikami i zazwyczaj jest wyróżniona graficznie

  • Widżety rekomendowane – ramki umieszczane pod lub obok artykułów z odnośnikiem o treści „czytaj więcej”, „Zobacz także” , itp.

  • Promowane listy produktów – wykorzystywane przez serwisy typu Allegro czy Zalando, pozwalają na prezentację klientowi podobnych lub uzupełniających produktów, do tego który kupił/oglądał

  • In-ad (IAB Standard) – baner lub video prezentowane obok treści strony i dostosowane do niej nie tylko tematycznie, ale również graficznie

 



 

Odsłony: 1695