Heineken i lodówka

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User

Któż z nas nie zna reklamy, w której kobiety piszą na widok wypełnionej ubraniami garderoby, a mężczyźni na widok ogromnej lodówki z piwem? Marka poszła za ciosem i stworzyła filmik na YouTube, w którym grupa studentów burzy ścianę domu po to by zainstalować w niej chłodnie dla piwa. W ostatnim kadrze studenci otwierają drzwi i krzyczą na widok butelek z piwem.

 

Film wygląda na zupełnie armatorską produkcję, ot grupa młodych ludzi z nieprzeciętną fantazją, właśnie taka koncepcja sprawiał, że film krążył długi czas po sieci, a jego odbiorcy byli nieświadomi, że to zaplanowana przez specjalistów od marketingu akcja.

 

źródło: www.sadistic.pl

 

Blair Witch Project, pierwszy duży viral

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User

 

Marketingowcy filmów często i skutecznie wykorzystują marketing wirusowy w promocji filmów. Pierwszym wirusem na szeroką skalę był viral Blair Witch Project. Marketingowcy filmu wypuścili plotkę, że jest on zmontowany z trzech autentycznych filmów nakręconych przez studentów badających legendę wiedźmy Blair. Kamery został odnalezione na miejscu badań, pojawiły się jednocześnie plakaty o zaginionych studentach oraz reklamy w telewizji i internecie.

 

Efekt był taki, że wiele osób poszło obejrzeć „dokumentalny horror” i uwierzył w historię, którą widzieli.

 



 

Adrian – polskie shockvertising

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User

 

W Polsce zdecydowanym liderem w reklamie szokującej jest marka Adrian, która pod hasłem „Adrian kocha wszystkie kobiety” prezentowała znane kobiet uzależnione, niepełnosprawne, transseksualne. Mogliśmy również na ulicach naszych miast zobaczyć mężczyzn w pierwszych rajstopach dla mężczyzn. Szokowali, ale jednak zawsze byli pozytywnie odbierani przez społeczeństwo.

 


Byli, bowiem ostatnia reklama z kobietą na nagrobku i hasłem „Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą” okazała się być tą granicą obyczaju, której przekroczenia Polacy nie znieśli, w efekcie kampania została źle odebrana przez społeczeństwo. Mówimy jednak o Adriana, więc w zasadzie należy czekać tylko, aż zszokuje nas czymś nowym.

 

Serce i Rozum, czyli niestandardowa reklama wirusowa

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User

 

Przykład Serca i Rozumu czyli „twarzy” firmy Orange to wiele posunięć sprzecznych z zasadami marketingu wirusowego, bowiem od razu jasno wiadomo o jaką firmę chodzi oraz, że chodzi o jej reklamę.

 



źródło: firmowo.com

 

Zabawne, niekiedy refleksyjne dialogi Serca i Rozumu, które prezentowane były w krótkich filmikach zjednywały sobie rzeszę wiernych fanów, którzy z upodobaniem przekazywali je dalej swoim znajomym. Okazało się, że parodia spotów Netii w ich wykonaniu również cieszyła się dużą popularnością, słowem Orange umie wirusować sieć.

 

Benetton, niekwestionowany król shockvertisingu

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User

Nie ma chyba na świecie osoby, która odważyłaby się zabrać tej marce odzieżowej tytułu króla reklamy szokującej. Reklamy Benettna opierają się na szokujących przekazach, do tej pory mogliśmy zobaczyć w nich więźniów skazanych na karę śmierci, księdza i zakonnice w namiętnym pocałunku, czy martwego serbskiego żołnierza. Wszystkie zdjęcia były prawdziwe, nie byli to aktorzy wynajmowanie przez firmę. Dodatkowo nigdy nie było na nich ubrań Benettona, a jedynie ich logo.

 

Dlaczego?

Według badań marki mając szeroki asortyment nie warto skupiać się na promocji określonych produktów, po drugie działając w 120 państwa nie można kreować kampanii do jednego państwa, należy myśleć szerzej – kierować ją do całego kręgu kulturowego.

                                                                                      źródło: www.wojtkowski.waw.pl