Shockvertising

Kategoria: Uncategorised Opublikowano: piątek, 10, czerwiec 2016 Super User Drukuj E-mail

 

Reklama szokująca to reklama oparta o wzbudzenie w użytkowniku mieszanych emocji, zszokowanie go, zbulwersowanie, zdegustowanie. Opiera się na starym porzekadle: „nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili”. Reklama szokująca najczęściej w swoim przekazie wykorzystuje seks, pornografię, obrzydliwości, strach oraz przemoc. Ta forma reklamy to wsparcie dla sprzedaży krótkotrwałej, nie da się na niej oprzeć długofalowych strategii marketingowych.

 



 

Ta forma marketingu to mocno ryzykowny sposób reklamy, bowiem z jednej strony poprzez zaszokowanie może zbudować zainteresowanie Klientów i zwiększyć sprzedaż, z drugiej jednak przekroczenie granicy obyczajności jest dużym ryzykiem, bowiem może poważnie zaszkodzić wizerunkowy marki.

 



 

Taki rodzaj reklamy nie ma na celu obrażać Klienta, ale poprzez odwołanie do społecznych tabu wzbudzać dyskusje i zainteresowanie, lub zwyczajnie – śmieszyć. Do tego rodzaju posunięć często odwołują się kampanie społeczne.

 

Odsłony: 899